مقالات آرشیو خبر ها
او خودش را نیز فریب داد !

او خودش را نیز فریب داد !

جوان پر امید لیست یكصد نفره هفته‌نامه اسپانیایی Don Balón در سال 2010، چرا امروز در جایی كه می‌بایست، نایستاده است؟

 

كاستای جوان هرچند بیشتر به عنوان هافبك تهاجمی و مدتی نیز به عنوان مهاجم در زمین برای گرمیو و شاختار دونتسك بازی می‌كرد اما رفته‌رفته در به عنوان یك وینگر میانی خود را تثبیت كرد و با استفاده از سرعت و تكنیك مثال‌زدنی‌اش، اعتباری برای كاركتر فوتبالی‌اش دست و پا كرد.

 

كاستا از آن دست بازیكنانی است كه با هر دو پا خوب كار می‌كند و به دلیل قدرت پای چپش بیشتر در سمت راست زمین بازی می‌كند. شتاب‌های انفجاری، بازی با توپ و حركات فریبنده بدنش در بازی جزء ویژگی‌های بارز كاستا است.

 

با این حال چابكی و سرعتش هرچند باعث شد به Flash معروف شود اما مهم‌تر از این نامگذاری‌ها، توصیفی بود كه پپ گواردیولا در سال 2017 در موردش گفت:

 

كاستا یكی از بهترین وینگرهای جهان است.

 

اما پرسش اصلی اینجاست كه آیا امروز نیز همچنان می‌توان به ادعای سه سال پیشِ پپ باور داشت؟ !

 

داگلاس كاستا با استعداد بوده و همچنان نیز هست؛ همیشه به درخشش او امیدواری وجود داشته. تجربه بازی در تیم ملی برزیل، بایرن و یووه را نیز در كارنامه‌اش دارد.

 

اما در 30 سالگی همچنان به نقطه‌ای كه همه در انتظار دیدنش بوده‌اند نرسیده است.

 

«نظم» ، «ذهنیت» و «سازگاری» سه پارامتری هستند كه همیشه كارشناسان و مفسران از آنها به عنوان پاشنه‌های آشیل كاستا نام می‌برند.

 

شاید كمتر كسی حتی فكرش را نیز می‌كرد او امروز در موقعیتی قرار بگیرد كه در آن یووه در تلاش برای رد كردن او به هر ترفند و بهایی باشد. افسوس كه او هرگز قدر خود را ندانست.

 

سوال نخست با یك تكمله استفهامی دیگر همچنان پابرجاست؛ جوان پر امید لیست یكصد نفره هفته‌نامه اسپانیایی Don Balón در سال 2010 و ستایش شده توسط پپ گواردیولا در سال 2017؛ چرا امروز در جایی كه می‌بایست، نایستاده است؟


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: